Gratis verzending vanaf 45 euro + cadeau!

Wat heeft oxidatieve stress met huidproblemen te maken?

Onze lever heeft een ontzettend belangrijke functie is ons lichaam. Zo is de lever verantwoordelijk om alle gifstoffen op te ruimen. Dagelijks is je lever hier druk mee bezig! Maar tijdens de microscopische bloedanalyse zie ik vaak een ophoping van gifstoffen.

Er komen teveel gifstoffen (vrije radicalen) in ons lichaam waardoor er een ophoping ontstaat in onze cellen. Wanneer dit het geval is, krijgen we vaak last van huidproblemen zoals acne, rosacea, eczeem, psoriasis en vroegtijdige (huid) veroudering. Alle cellen in ons lichaam leiden onder een teveel aan vrije radicalen.

Het binnendringen van gifstoffen veroorzaakt oxidatieve stress in het lichaam.
Je cellen bestaan uit miljarden moleculen, die weer bestaan uit atomen. Om de kern van een atoom heen zitten elektronen. Als er een vrije radicaal het lichaam in komt dan pakt de vrije radicaal een elektron van het gezonde atoom. Het atoom is daardoor niet meer compleet. Wanneer dit te veel gebeurt ontstaat er cel beschadiging.

Hoe komen er vrije radicalen in mijn lichaam?
Dit kan op verschillende manieren:
Via inademing:
Bijvoorbeeld luchtvervuiling en roken.
Via het spijsverteringstelsel:
Denk aan: drugs, alcohol gebruik, medicijngebruik, bewerkte voedingsmiddelen.
Via de huid:
Denk aan: verkeerde huid- en haarverzorging, schoonmaakmiddelen en parfum.
Via de voeding:
Te veel calorieën en extreem bewerkte producten eten/drinken.

Antioxidanten zijn onmisbaar!
Antioxidanten beschermen ons tegen oxidatieve stress!
Wat doet een antioxidant je in lichaam? Als een antioxidant een vrije radicaal tegen komt, dan geeft de antioxidant een elektron aan de vrije radicaal waardoor de vrije radicaal geen elektron meer gaat pakken van de gezonde atomen in je lichaam. Zo wordt beschadiging voorkomen.

Hoe krijgen we voldoende antioxidanten in ons lichaam?
Door groente en fruit te eten krijgen we antioxidanten binnen. Vaak eten we veel te weinig groente en fruit. Vaak door de bereiding van groente gaan er veel vitamines en mineralen verloren. Daarom raad ik het aan om je lichaam te ondersteunen met supplementen. Bijvoorbeeld: Super Greens+ Één van mijn favoriete supplementen met maar liefst 55 ingrediënten. Bomvol met antioxidanten! En neem is vaker een salade voor tussen de middag of een maaltijdsoep.  

Wil jij echt graag weten wat je te kort komt? Plan dan de Microscopische bloedanalyse in.

Heb je nog vragen na aanleiding van deze blog? Laat het ons weten.
Contact